bafort.reismee.nl

De eerste dagen

Dag beste vriendjes en vriendinnetjes,

Mijn eerste week is bijna voorbij hier in het verre Zuid-Afrika.

Ik had deze zeek nog geen lessen dus kon ik het echte Afrikaanse leven leiden. Alles mocht heel traag gaan zonder plannen op voorhand te maken en overdag wat nietsen.

Het is hier een campus die ik toch wel groot durf noemen waar veel studenten verblijven. Er zijn hier 30 000 studenten dus het is eigenlijk een klein stadje met winkels, schoolgebouwen, restaurants,... Spijtig genoeg is alcoholverboden in de kamers. Maar ik ga ervanuit dat ze hier wel iets op hebben gevonden want komaan campussen vol jongeren (meisjes en jongens in aparte huizen) is een prachtig tafereel voor mooie feestjes. Ik heb teveel series bekeken om te denken dat men hier de regels blind volgt :)

Ik moest de voorbije dagen slapen in een kamer van 5 op 3 meter die ik deelde met nog iemand. Niet bepaald luxueus... Maar ik ben aan het verhuizen, daarover meer later.

Het is hier nu putje winter. Wat houdt dit in Afrikaanse termen in: Geen wolkje aan de lucht dus de zon schijnt altijd MAAR wel een ijskoude wind. Dit leidt ertoe dat je op het ene moment in je t-shirt rondloopt en het ander moment koud hebt met een tshirt, pull, jas,.. aan.

Het wordt hier reeds pikkedonker om 6u, dus s'avonds voelt alles heel laat aan.

Nu de alombekende vraag: Heb je al vrienden? Wel ik heb er.

Ten eerste zijn er hier een 30tal uitwisselingsstudenten met wie ik converseer en rondloop, het zijn vooral Duitsers en Nederlanders. Ten tweede hebben we enkele blanke Zuid-Afrikanen met wie ik al enkele keren iets ben gaan drinken. En ten derde heb je zwarte Zuid-Afrikanen die ik gisteren heb ontmoet door samen wat voetbal te spelen. Alee voetbal enkele ronaldinhos die dansen rond de bal en als goal een stoel gebruiken die je moet raken.

Reacties

Reacties

harold croenen

HAHAHA demax :p

karel en aaron

nice nice bafi!! voor ons is een meer alombekende vraag: hoe zit het daar me de vrouwen??

have fun!

Il Capi de tutti Capi

500euro als je met een Zuid-Afrikaanse naar huis komt ;)

M&M

Zijn met vakantie in Piemonte, lekker eten, mooi weer, M kan bijna niet mee, xxx

liefste broer

blijf gewoon nog effkes weg

liefste broer

mopje, we miss you!

Jona

wa wilde zeggen baffie? dadde alleen me blanke zuid-afrikanen wil overeenkomen? racist

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!