bafort.reismee.nl

Durban

Eerwaarde heren, dames,

Opnieuw een verhaal in de maak.


De afgelopen week was aan de koude kant (lees sneeuw). Voor velen hier een leukere attractie dan naar een pretpark gaan. Allemaal stonden ze buiten foto's te nemen en te slieren 'als een kind dat voor het eerst sneeuw zag', voor de ene figuurlijk te interpreteren voor de andere letterlijk.
Terwijl die brave Europeanen binnen zaten te bevriezen, aangezien dubbel glas/ deftige verwarming/ dikke muren hier niet aan de orde zijn.

Aldus besloten we met enkelen voor het verlengd weekend (donderdag was vrouwendag en vrijdag brugdag) naar andere oorden te trekken.


Richting Durban it was.

De avond voor we vertrokken besloot ik een stapje in de wereld te zetten. Waar enkelen me wisten te vertellen dat de weg naar Durban ondergesneeuwd was.
Allemaal goed en wel maar we gingen niet in deze koude blijven. So we went with the flow. Dus de volgende dag werd ik wakker gemaakt om te zeggen dat we binnen 30min Afrikaanse tijd vertrokken naar Durban, 2uur later (Europese tijd) waren we vertrokken.

Wat een 600km of een 6uur lange tocht moest worden werd een beetje uitgelengd. Ik denk dat ik nog nooit in een dergelijke file heb gestaan.
Het was inderdaad 6uur rijden, enkel moest daar een 6uur lange file worden bijgeteld. Alsof iedere Afrikaan met een auto die dag de weg op moest. Ongeveer elke kilometer in de file stond er wel een wagen stil op de weg omdat hij het had begeven. Ook niet echt bevorderend voor het verkeer.

Nu Durban zelf, een stad aan de east coast van Zuid-Afrika. Was de eerste echte stad die ik hier bezocht. Een gebied waar ze zelf in de hoogte bouwden. Het is een stad die quasi vol zit met Indische populatie.
Het is er een stuk warmer dan in de Free State (provincie van Bloemfontein).


Wat hebben we daar gedaan?
1) Het strand bezocht. Het was er lekker warm dus waarom niet. Ik heb er mijn eerste stappen in het surfersleven gezet. Een sport die mij echt wel aanstaat. Dus ben ik ook elke van de 3 dagen een uurtje geweest.
Een uurtje klinkt weinig maar geloof het of niet, gewoon op zo een bord staan is veel veel vermoeiender dan je zou denken.


2) Een Mall bezocht de grootte van Brussel-Zuid. Echt gigantisch. Met o.a. een Bellagio look-a-like fontein, een klimmuur, een klein pretpark,...

3) S'avonds wordt er in Durban onder andere uitgegaan in Florida road. We zijn daar beland in een soort feesthuis. Ik weet niet echt hoe ik het moet noemen. Een echt herenhuis dat was omgevormd in een club. Van't beste.Ik kwam aan de praat met enkele mensen die de gave hadden gratis drank te verkrijgen. Ofwel doordat de barman het vergat of door met hem te armworstelen (winnen was gratis). Productieve avond met andere woorden.

4) De volgende dag werd het Indische gedeelte bezocht. Om eens het contrast weer te geven tussen rijk en arm daar. In de plaats van de sjieke markten was het gewoon een hele buurt wat ik een rommelmarkt zou noemen.Daar een eurodeal schwarma gegeten. Tleven is hier niet te duur op vlak van eten/drinken.

5) De botanische tuinen bezocht. Ook heel mooi.Ik zag daar wat aapjes rondlopen dus dacht ik bij mezelf 'die zijn schattig zeg'. Ik pakte een paar muntjes, in de strips zijn ze altijd zot van zilverwerk, wat een parate kennis nietwaar. Blijkt nu toch wel dat die beesten niet zo schattig zijn als ze eruit zien. Werd ik daar opeens aangevallen door een van die kleine beestjes.Gelukkig had die op tijd gezien over wat voor een immense borstkas ik beschik!Maar dus voor de onwetenden onder ons. Aapjes zijn dus geen troetelbeestjes. Ze hebben tanden.

De terugtocht naar Bloem was zonder grote moeilijkheden.

Tot een volgende keer.

Reacties

Reacties

lambrecht bert

haha, ge moe boeken schrijven bafke klig plat!!

lambrecht bert

btw nog foto's onderweg?

Bafort Christiaan

Beste Anthony
Onze Sud-Africaanse ervaring over 15 jaar is al wat gewist in ons geheugen maar wat overeind blijft van Durban is een grauwe stad is waar het geweldig slecht weer was dat we vanuit onze hotelkamer de baai en de wachtende schepen urenlang heb kunnnen bewonderen.
Voor de rest een grote mall en een oud spoorwegatelier
en een souper op het strand waar we de enige avonturiers waren.Maar al de rest was baaie goed.Ik heb zo de indruk dat ge druk bezig zijt het het goede met het aangename te mengen!!Prosit

Baffi

Ja Durban is er beter op geworden!

Kdenk niet dat ik verhalen voor de rest van mijn leven ga schrijven.
I ll check for photos

Simon Bossuyt

Dus da zegt baffi da gij zelf geen gratis drank kunt verkrijgen? (lees: niet kunt armworstelen)

Mamie Buysse

Hallo Anthony Blij om regelmatig iets van je te horen -. wij hebben over zoveel jaren geleden ook ondervonden dat het daar koud kan zijn, om ons te verwarmen deden we dan wat turnen en sporten .
Hier is het top zomer, voor deze weekend rond de 30°
je broers zullen zeker van het zwembad genieten.
groeten,

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!